Voorwaarden

Algemene inschrijvings- en betalingsvoorwaarden van MyStepz BV

Artikel 1. Definities

  • “Voorwaarden”: algemene voorwaarden MyStepz B.V.
  • “MyStepz”: MyStepz B.V., gevestigd te Ede aan de (6716 WC) DaVincilaan 5C, ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 866569947.
  • “Klant”: een rechtspersoon dan wel natuurlijk persoon (al dan niet handelend in de uitoefening van beroep of bedrijf), die een dienst en/of product van MyStepz wil afnemen of heeft afgenomen en waarmee een overeenkomst wordt of is afgesloten, of aan wie een offerte wordt verstrekt.
  • “Particuliere klant”: een natuurlijk persoon die de opleiding of training zelf betaalt en/of op het inschrijfformulier invult dat het een privé-inschrijving is.

Artikel 2. Algemeen

  1. Onderhavige voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte en overeenkomst tussen MyStepz en de klant, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken. Deze voorwaarden zijn eveneens van toepassing op overeenkomsten met MyStepz, voor de uitvoering waarvan door MyStepz derden dienen te worden betrokken.
  2. De toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van de klant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
  3. Indien één of meerdere bepalingen in deze voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in onderhavige voorwaarden bepaalde volledig van toepassing. MyStepz en de klant zullen dan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel als mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling(en) in acht wordt genomen.
  4. Indien MyStepz niet steeds strikte naleving van deze voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat MyStepz in enigerlei mate het recht zou verliezen om in andere gevallen de strikte naleving van de bepalingen van deze voorwaarden te verlangen.

Artikel 3. Aanbod en overeenkomst

  1. MyStepz brengt het aanbod (bij voorkeur) schriftelijk (bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, via de website) uit.
  2. Het aanbod bevat in ieder geval de volgende gegevens:
    • Een omschrijving van de workshop of training en van het (eventuele) onderwijsmateriaal dat hier deel van uitmaakt;
    • De wijze van uitvoering;
    • Startmoment van de workshop of training;
    • De algemene voorwaarden die van toepassing zijn op dit aanbod;
    • De (eventuele) toelatingseisen;
    • De totale investering;
    • De wijze van betaling.
  3. De klant gaat een overeenkomst aan met MyStepz door middel van een inschrijving voor een workshop of training. Inschrijving kan plaatsvinden via het digitale inschrijfformulier op de website, per e-mail, telefonisch of via een fysiek formulier. Door inschrijving maakt de klant kenbaar de algemene voorwaarden van MyStepz te kennen en te aanvaarden. MyStepz stuurt een elektronische of schriftelijke bevestiging naar de klant. Deze bevestiging geldt als bewijs van de totstandkoming van de overeenkomst.

Artikel 4. Prijs en betaling

  1. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, zijn alle prijzen exclusief BTW, en luiden de prijzen in Euro’s.
  2. Betaling dient steeds te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum en altijd uiterlijk voor de startdatum van de workshop of training. Indien de klant in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan is de klant van rechtswege in verzuim. De klant is alsdan een rente verschuldigd van 1% per maand. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de klant in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.
  3. Indien de klant in verzuim is in de (tijdige) nakoming van zijn verplichtingen, komen alle redelijke – zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke – incassokosten voor rekening van de klant. De buitengerechtelijke kosten worden berekend op basis van hetgeen in de Nederlandse incassopraktijk gebruikelijk is.

Artikel 5. Aansprakelijkheid

  1. MyStepz is jegens de klant slechts aansprakelijk voor schade die het voorzienbare en rechtstreekse gevolg is van een toerekenbare tekortkoming aan de zijde van MyStepz in de uitvoering van zijn verplichtingen van de overeenkomst tussen haar en de klant. Iedere vorm van gevolgschade of indirecte schade, waaronder onder meer verstaan wordt: bedrijfsschade, vertragingsschade (anders dan wettelijke rente), schade wegens waardevermindering, gederfd genot, gederfde winst, of geleden verlies, schade aan (goederen van) derden, ladingschade en persoonlijke of immateriële schade zijn van vergoeding uitgesloten.
  2. Voor zover MyStepz, uit hoofde van het hiervoor in lid 1 bepaalde, gehouden is schade te vergoeden betreft het uitsluitend die schade waartegen MyStepz verzekerd is althans redelijkerwijs verzekerd had behoren te zijn, met dien verstande dat nimmer een hoger dan het maximaal verzekerde bedrag voor vergoeding in aanmerking komt. Mocht de verzekeraar van MyStepz in voorkomend geval, om welke reden dan ook, niet tot uitkering overgaan dan is de aansprakelijkheid van MyStepz beperkt tot maximaal de factuurwaarde van de overeenkomst.

Artikel 6. Annulering, verplaatsing en tussentijdse beëindiging

  1. Indien de klant een particuliere klant is en de opleiding of training zelf betaalt, heeft de klant het recht op 14 kalenderdagen bedenktijd (herroepingsrecht). Binnen deze termijn heeft de klant het recht om de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien de particuliere klant in deze periode de overeenkomst wilt ontbinden geschiedt dit per e-mail info@mystepz.nl. Deze bedenktijd gaat direct in vanaf het moment dat jouw inschrijving door MyStepz is bevestigd. Het recht vervalt zodra het intakeformulier is ingevuld of er een bijeenkomst van de desbetreffende workshop of training is bijgewoond.
  2. Annulering voor aanvang van de eerste workshop- of trainingsdag door de klant van de overeengekomen workshop of training geschiedt per e-mail: info@mystepz.nl.
  3. Bij annulering meer dan 14 dagen voor aanvang van de eerste cq oorspronkelijk overeengekomen workshop- of trainingsdag wordt 100% van de totale workshop- of trainingskosten in rekening gebracht.
  4. Op verzoek van de klant kan in overleg besloten worden om de workshop of training op een later moment te volgen.
  5. In alle gevallen kan – na toestemming van MyStepz – een vervanger worden gestuurd.
  6. De klant is gerechtigd de reeds aangevangen training tussentijds met onmiddellijke ingang te beëindigen. In dit geval wordt 50% van de trainingskosten plus de reeds gevolgde sessies in rekening gebracht, tenzij sprake is van zwaarwegende omstandigheden, ter beoordeling door MyStepz.
  7. MyStepz behoudt zich het recht om zonder opgave van redenen de met de klant overeengekomen workshop of training niet door te laten gaan.

Artikel 7. Intellectuele eigendomsrechten

MyStepz behoudt de intellectuele eigendomsrechten, inclusief het auteursrecht, die betrekking hebben op alle door MyStepz en/of partners van MyStepz verstrekte zaken (zoals bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, hand-outs, werkbladen, readers en software). De in dit artikel bedoelde zaken mogen niet zonder nadrukkelijk voorafgaande toestemming van MyStepz openbaar worden gemaakt en/of op andere wijze ter kennis van derden worden gebracht.

Artikel 8. Verwerking (persoons)gegevens

De klant gaat er mee akkoord dat (persoons)gegevens die de klant aan MyStepz verstrekt, zoals (werk)adresgegevens, telefoonnummers en e-mailadressen, worden verwerkt in een (deels) geautomatiseerde administratie van MyStepz. Deze gegevens kunnen worden gebruikt ten behoeve van de klantenadministratie, facturatie, het verlenen van toegang tot (online) cursusmateriaal en (elektronische) toezending van informatie over workshops of trainingen, en daaraan gerelateerde producten en diensten van MyStepz. De klant heeft te allen tijde het recht om de toestemming of een deel van de toestemming tot het verwerken van (persoons)gegevens digitaal in te trekken, dit kan door een mail te sturen naar info@mystepz.nl. De klant en MyStepz zullen zich houden aan de op grond van de Europese Privacy Verordening voor ieder der partijen bestaande verplichtingen. Raadpleeg ons privacy statement voor meer specifieke informatie over de verwerking van jouw persoonsgegevens.

Artikel 9. Vertrouwelijkheid

MyStepz, haar medewerkers en voor MyStepz werkzame personen zullen de door de klant versterkte informatie vertrouwelijk behandelen.

Artikel 10. Overige rechten Mystepz

  1. Om reden van kwalitatieve verbetering behoudt MyStepz zich het recht voor om programma’s van workshops of trainingen gedurende de overeenkomst te wijzigen.
  2. MyStepz heeft het recht prijzen te allen tijde te wijzigen, echter na de bevestiging van de inschrijving blijft de op dat moment overeengekomen prijs gelden. Echter zijn druk- en zetfouten en prijswijzigingen die uit de wet voortvloeien (bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, een BTW-verhoging) voorbehouden.
  3. MyStepz behoudt zich het recht om door de klant tijdens een workshop of training geproduceerd (beeld)materiaal te gebruiken ten behoeve van andere door MyStepz aangeboden workshops of trainingen.
  4. MyStepz heeft het recht de nakoming van verplichtingen op te schorten als ze door overmacht (alle van buiten komende oorzaken waarop het bedrijf geen invloed heeft) tijdelijk is verhinderd verplichtingen tegenover de klant na te komen. Een tekortkoming in de nakoming van verplichtingen kan MyStepz niet worden toegerekend, indien deze tekortkoming het gevolg is van overmacht. Als de overmachtssituatie is vervallen, komt MyStepz zijn verplichtingen na zodra haar planning het toelaat. Dit betekent dat, in het geval dat MyStepz tijdelijk de verplichtingen niet kan nakomen, de klant de overeenkomst niet kosteloos kan ontbinden. Indien de klant de overeenkomst wilt ontbinden gelden onze reguliere annuleringsvoorwaarden (zie artikel 6).

Artikel 11. Verjaring en verval

Alle rechtsvorderingen jegens MyStepz, aanspraken op schadevergoeding daaronder begrepen, verjaren en/of vervallen na 1 jaar nadat de betreffende vordering of aanspraak is ontstaan.

Artikel 12. Toepasselijk recht, klachten en geschillen

  1. Op alle rechtsbetrekkingen waarbij MyStepz partij is, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing, ook indien aan een verbintenis geheel of gedeeltelijk in het buitenland uitvoering wordt gegeven of indien de bij de rechtsbetrekking betrokken partij aldaar woonplaats heeft.
  2. Voor MyStepz is het leveren van topkwaliteit een vereiste. In alles wat we doen streven we hiernaar. Echter kan het natuurlijk zo zijn dat een klant ergens niet tevreden over is. Het indienen van een klacht kan per e-mail (info@mystepz.nl). Wij streven naar een zo spoedig mogelijke reactie (uiterlijk binnen vijf werkdagen) en naar een oplossing die leidt tot volle tevredenheid.
  3. Indien de klacht niet in onderling overleg wordt opgelost, dan kan de klant of MyStepz zich richten tot De Geschillencommissie (https://www.degeschillencommissie.nl/ ). Indien MyStepz zich wilt richten tot De Geschillencommissie wordt dit eerst schriftelijk gevraagd aan de klant. Een geschil wordt enkel in ontvangst genomen indien de klacht eerst bij MyStepz is ingediend en dit niet heeft geleid tot een passende oplossing. Wanneer de klant een geschil voorlegt aan De Geschillencommissie is MyStepz aan deze keuze gebonden. De uitspraak van de geschillencommissie is een bindend advies. Een geschil dient binnen twaalf maanden na het indienen van de klacht bij MyStepz bij de Geschillencommissie ingediend te worden.